تامات بررسي ميكند :صنعتي كه عقبگرد كرد

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

امکانات جانبی

    آپلود عکس

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 173
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 68
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 128
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 7
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 13
    آي پي امروز آي پي امروز : 23
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 43
    بازدید هفته بازدید هفته : 306
    بازدید ماه بازدید ماه : 764
    بازدید سال بازدید سال : 3247
    بازدید کلی بازدید کلی : 276751

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.117.81.240
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

تامات بررسي ميكند :صنعتي كه عقبگرد كرد

محمدرضا نعمت‌زاده در خصوص آخرین وضعیت ادغام خودروسازان گفت: ساماندهی و ادغام خودروسازان جزء سیاست‌های اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که باید مقدمات آن فراهم شود، اما به سرانجام رساندن این ادغام، یک کار زمان بر است ولی معتقدیم موفق می‌شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سئوال که آیا این طرح مورد استقبال خودروسازان کوچک قرار گرفته است، افزود: ادغام خودروسازان یک برنامه و سیاست جدید است و البته، زمان‌بر است تا به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: تصور من بر این است که ظرف ۳ تا ۴ سال آینده بتوان ادغام خودروسازان کوچک را عملیاتی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، نعمت‌زاده ادامه داد: وقتی ایران در تحریم غرب به سر می‌برد، خودروسازان ایرانی ناچار هستند که به سمت مشارکت با چینی‌ها بروند اما ما خودروسازان را مجبور نمی‌کنیم بلکه سیاست‌های کلی را وضع کرده و آنها باید در چارچوب آن حرکت کنند.

تسهیلات خرید خودرو با سود 28 درصد !

 
تسهیلات خرید خودرو با سود 28 درصد !

چند روز پیش، میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، از افزایش دو برابری وام خودرو خبر داد و اعلام کرد: این موضوع در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است و احتمال دارد، وام خودرو دست‌کم دو برابر افزایش یابد!

 اما این موضوع باعث واکنش برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ که به شدت ‌موافق کاهش قیمت خورو هستند ـ‌ شد. 

یکی از نمایندگان به این خبر واکنش نشان داد‌ و درباره موضوع افزایش دو برابری وام خودرو گفت‌: با توجه به افزایش قیمت فروش خودرو در کشور، امکان خرید خودرو برای خانوارهای با درآمد کم و متوسط نیز پایین آمده است‌؛ بنابراین، ‌خودروسازان، بانک‌ها و لیزینگ برای اینکه بتوانند منابع مالی خرید خودرو مردم را تأمین کنند، باید رویکردشان ارائه تسهیلات بیشتر بانکی باشد.

این نماینده افزود: باید پذیرفت در صورت تأمین منابع مالی خریداران خودرو ـ با دریافت وام خودرو با نرخ بهره بالا ـ قیمت تمام شده خودرو برای مردم، بیشتر از نرخ گران کنونی خودرو می‌شود. 

اما موضوعی که بیش از هر چیز دیگری در اینجا پرسش‌برانگیز می‌شود، اینکه چگونه است ‌دولت ‌به بخش مسکن وام بیشتری نمی‌دهد و به بهانه اینکه ایجاد تورم و افزایش قیمت ملک نشود، ‌وام خرید مسکن تا سقف ۸۰ میلیون تومان ‌را پرداخت نمی‌کند، اما حاضر است برای خرید خودرو وام ‌دو برابر دهد؟‌ آیا غیر از این است که عده‌ای می‌خواهند با این کار ‌‌هر طور شده از خودرو‌های تولید داخل حمایت کنند؟ 

محمد باقری بناب‌ اظهار داشت: بحث خودرو‌سازی دارای اشکالاتی است و ان‌قلت‌های اساسی در کشور به آن وارد است. گویا دولت و بنگاه‌های اقتصادی به این مسأله توجه جدی دارند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که منافع خودر‌و‌ساز‌ها تأمین شود ! وام دادن برای خرید خودرو با شرایطی که گفته شده، این شائبه را پدید آو‌رده‌ که به فکر تأمین منابع خودرو‌سازی‌ها هستند و بحث مردم و کیفیت خودرو، تنها موردی است که در آن نادیده گرفته شده است؛ بنابراین، اگر می‌خواهند وام را افزایش دهند، کیفیت را نیز به‌‌ همان نسبت افزایش دهند. 

وی می‌افزاید: آیا افزایش وام خودرو واقعا به خاطر مردم است یا برای غول‌های خودرو‌سازی داخل، که عملا به فکر ‌در‌آمد و فروش محصولات خود هستند؟ اگر برای حل مشکل مردم است، ‌پس این وام‌ها‌ را ‌با سود معقول در اختیار مردم گذارند.

وی گفت: وام‌هایی که قرار است برای ‌خرید خودرو به مردم داده شود، با سود 22 یا 26 و یا 28 درصد خواهد بود‌ که این عملا نمی‌تواند به نفع مردم باشد؛ بنابراین، اگر راست می‌گویند، ‌وام را با بهره 4 درصد ‌در اختیار متقاضیان قرار دهند. هر گاه این کار ‌انجام شد، معلوم می‌شود‌ برای مردم کاری انجام شده، در غیر این صورت، ‌لاپوشانی شده ‌یا ‌پشت پرده‌ای در کار است که می‌خواهند از این راه، کالاهای با کیفیت پایین خود را در بازار به فروش برسانند!  از سوی دیگر، به نظر من‌، مدیران بانک‌ها و خودرو‌سازی‌ها با یک توافق پنهان، می‌خواهند هر گونه شده، نقدینگی خود را تأمین کنند. آنان به جای اینکه کیفیت کار و فعالیت خود را بالا ببرند و یا برای جلب مشتری، قیمت‌هایشان را پایین بیاورند، می‌خواهند با توسل به این روش‌ها، ‌جیب خود و ‌بانک‌ها را پر ‌کنند و باز هم این مردم هستند که بیشترین زیان را خواهند دید

 

حمله‌ چینی‌ها به خیابان‌های ایران!

باید اعتراف کرد که دیگر آن روزهایی که شهروندان ایرانی از مصرف کالاهای چینی گریزان بودند، گذشته است و اکنون ایرانیان پول‌های میلیونی برای خرید خودروهای چینی می‌دهند که فاصله صفر بودن تا اوراقی شدنشان خیلی زیاد نیست.

قرار گذاشته شد تلاش شود برای کارگرهای چینی کار درست نشود و سرمایه‌های کشور روانه چین و ماچین نشود اما این مهم حداقل در بازار خودرو عملی نشده است. اگرچه خودروسازان داخلی در تلاشند 30 درصد از تولیدات خود را با سرمایه‌گذاری مشترک چینی‌ها بسازند اما واردات مستقیم و فول سی‌کی‌دی خودروهای چینی و خبررسانی‌‌های گسترده برای حضور خودروهای جدید چینی در بازار به خودنمایی تمام عیار تولیدات چینی در برابر خودروهای داخلی تبدیل شده است. به‌راستی ایرانی‌ها تا چه زمان مجبور به استفاده از کالاهای بی‌کیفیت در هر سطح و قیمتی هستند. 

 در حال حاضر جولان خودروهای چینی در بازار ایران در حالی رو به گسترش است که از یک‌سو نظارتی بر قیمت‌گذاری، نحوه عرضه و خدمات پس از فروش این محصولات وجود ندارد. فارس دراین‌باره نوشت در کنار کاهش تیراژ تولید خودروهای داخلی در یکی، دو سال اخیر، سیل واردات خودروهای چینی به کشور در شرایطی شدت گرفته که با وجود قیمت‌های نجومی تعیین شده برای این محصولات، خریداران آن، چندان شاهد ارائه خدمات پس از فروش مناسب و تحویل بموقع خودرو نیستند. در شرایطی که گاه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی چالش‌هایی را بین شورای رقابت و خودروسازان ایجاد می‌کند، تولید‌‌کنندگان و مونتاژکاران خودروهای چینی در حاشیه‌ای امن به عرضه محصولات خود با قیمت دلخواه پرداخته و هر روز نیز از برنامه‌ریزی جدید برای افزایش حضور در بازار ایران خبر می‌دهند.  در حال حاضر بیشتر خودروهای چینی در حال تردد در خیابان‌ها، مونتاژی بوده یا به صورت CBU به کشور وارد شده‌اند.

قیمت‌های بی‌حساب و کتاب

در این میان بررسی قیمت خودروهای چینی در بازار ایران نشان‌دهنده سقف بالای قیمت این محصولات است که البته گاهی خودروسازان داخلی از جمله ایران‌خودرو و سایپا، آن را به‌عنوان عاملی برای توجیه قیمت بالای محصولات خود طرح می‌‌کنند. بنا بر این بررسی باید به قیمت 72 میلیون تومانی ام‌وی‌ام ایکس 33 و نرخ 43 میلیون و 300 هزار تومانی ام‌وی‌ام 530 عرضه شده توسط شرکت مدیران‌خودرو اشاره کرد. همچنین ام‌وی‌ام 315 به قیمت 40 میلیون تومان و ام‌وی‌‌ام 110 به قیمت 21 میلیون و 800 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود. لیفان 620 محصول کرمان‌موتور نیز یکی دیگر از نمونه‌های خودروهای چینی است که با قیمت 44 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت لیفان ایکس 60 نیز 60 میلیون و 400 هزار تومان است. از سوی دیگر قیمت توجوی صندوق‌دار 35 میلیون و 500 هزار تومان، J5 اتوماتیک 57 میلیون و 700 هزار تومان و جک S5 نیز 74 میلیون تومان است که این خودروها هم توسط کرمان موتور عرضه می‌شوند.

همچنین ولیکس C30 دنده‌ای نیز محصول شرکت خودروسازان راین به قیمت 51 میلیون تومان معامله می‌شود. سابرینا محصول دیارخودرو با قیمت 59 میلیون تومان و B50 محصول شرکت بهمن موتور با قیمت 73 میلیون و 900 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود. علاوه‌بر این وینگل 5 تک دیفرانسیل نیز یک خودروی چینی است که با قیمت 62 میلیون تومان توسط دیارخودرو عرضه می‌شود. گریت‌وال M4 نیز یک خودروی چینی است که به قیمت 56 میلیون تومان از سوی دیارخودرو به مشتریان تحویل داده می‌شود. در کنار این شرکت‌ها، یک خودروساز داخلی یعنی گروه سایپا نیز به‌تازگی  نسبت به عرضه برخی محصولات چینی اقدام کرده است؛ خودروی CS35 محصول چانگان به قیمت  84 میلیون تومان و V5 محصول شرکت چینی برلیانس به قیمت 90 میلیون و 600 هزار تومان از سوی سایپا عرضه می‌شود. H300 نیز محصول دیگری از شرکت برلیانس است که نوع دنده‌ای آن با قیمت 43 میلیون  و 800 هزار تومان و نوع گریبکس اتومات این خودرو با قیمت 53 میلیون و 500 هزار تومان توسط شرکت سایپا عرضه می‌شود. S300 نیز یک خودروی چینی است که شرکت سایپا آن را با قیمت  76 میلیون تومان به خریداران ارائه می‌کند.

در کنار این خودروها، محصولات دیگری نیز از چین به ایران وارد می‌شود که قیمت آنها هم در رده‌های بالایی قرار دارد. قیمت‌های بیان شده برای خودروهای چینی مربوط به فروش مستقیم شرکت‌های واردکننده است و قیمت این خودروها در بازار دارای حاشیه نیز است. در شرایطی که قیمت‌گذاری آزاد خودروهای چینی در حال تبدیل شدن به الگویی برای قیمت‌گذاری خودروهای داخلی است، مبنای تعیین این قیمت‌ها مشخص نیست، بنابراین نظارت دقیق بر نحوه عرضه خودروهای چینی و قیمت‌گذاری آنها امری ضروری است. اقدامی که وزارت صنعت و بویژه سازمان حمایت باید بنا به وظیفه خود آن  را انجام دهند.

خودروهای داخلی مشتری ندارند


رکود بازار خودرو باعث شد با وجود نزدیک شدن به شب عید، قیمت خودرو در این بازار ثابت و در برخی موارد نیز کاهشی باشد. بر این اساس می‌توان به کاهش یک‌میلیون تومانی قیمت پژو 206 تیپ 5 در روزهای گذشته اشاره کرد که در حال حاضر این خودرو به قیمت 5/36 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. قیمت پژو 206 صندوقدار مدل V8 نیز با افت 800 هزار تومانی به 37 میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو 405 مدل اس‌ال‌ایکس نیز با کاهش 800 هزار تومانی قیمت به 31 میلیون تومان رسیده است. نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز با افت قیمت 600 هزار تومانی این روزها به قیمت 31 میلیون و 900 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

 از سوی دیگر قیمت پژو‌پارس نیز در بازار با کاهش یک میلیون تومانی، به 37 میلیون تومان رسیده اما نوع دوگانه‌سوز این خودرو همچنان با قیمت ثابت 5/38 میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت سمند ال‌ایکس نیز تغییری نداشته و این روزها این خودرو با قیمت 29 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در عین حال قیمت رانا 200 هزار تومان افزایش یافته و به 32 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. تندر 90 مدل E2 اتوماتیک ایران‌خودرو نیز با رشد 3 میلیون تومانی قیمت به 56 میلیون تومان رسیده است همچنین تندر 90 مدل E2 با گریبکس دنده‌ای ایران‌خودرو نیز در بازار 42 میلیون تومان معامله می‌شود. 

از سوی دیگر قیمت تیبا در بازار به 24 میلیون تومان، سایپا 111 مدل اس‌ای 20 میلیون و 700 هزار تومان، سایپا 131 مدل اس‌ای 19 میلیون و 900 هزار تومان و سایپا 132 مدل اس‌ای نیز با قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. در همین حال، تندر 90 مدل E2 شرکت پارس‌خودرو با قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود که رشد یک‌میلیون و 200 هزار تومانی را در روزهای گذشته نشان می‌دهد. پارس‌تندر تولید شرکت پارس‌خودرو نیز با افزایش قیمت 500 هزار تومانی، 44 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت تیانا هم با افزایش 4 میلیون تومانی در بازار به 155 میلیون تومان رسیده است.

 
تحقیقات اولیه بر اساس الگو خودرو پیکان قدیمی اما به روز شده و با آبشن های بالا در مرحله طراحی است و احتمال دارد طرح یاد شده در مجمع عمومی فوق العاده شرکت در پاییز سال 93 مصوب خواهد شد.
پیش تر مدیر عامل ایران خودرو از تاسیس شرکت مشترکی به صورت 50-50  با پژو فرانسه خبر داده بود و اظهار داشت بر اساس این توافق شرکت پژو ملزم به ارایه پلاتفرم برای تولید محصول مشترک شده و علاوه برآن نسبت به صادرات محصولات در منطقه نیز از طریق ایران خودرو اقدام خواهد کرد.
 
او در مجمع عمومی سالانه این شرکت که ماه گذشته برگزار شد با بیان اینکه ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک با شرکت پژو سیتروئن در این قرارداد پیش بینی شده، از تولید دو محصول جدید پژو 301 و 2008 در فاز اول همکاری مشترک خبر داد و گفت: قرارداد با پژو بر اساس تولید محصولات پژو و محصول مشترک با استفاده از توان قطعه سازان ایرانی و نه به صورت سی.کی.دی خواهد بود.
 
پیش تر قرار بود که خودرو "رانا" به عنوان پیکان مدل جدید وارد بازار شود که با شباهت های مختلف این خودرو به پژو صندوق دار منتفی شد.


.



تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: